Onsdag, 22 augusti

Usch, så arg jag blir på mig själv - jag är verkligen urusel på att skriva här alltså. Jag som hade bestämt mig för att hålla bloggen uppdaterad så mycket som möjligt för att hålla kvar folk vid regelbunden läsning och besök av mig blogg. Dessvärre håller mina läsare på att dö ut allt eftersom, men det ska det minsann bli ändring på (förhoppningsvis (A) )

Skolveckan har flytyt på snabbt, inga direkt ansträngande lektioner har vi haft ännu utan en riktig mjukstart på tvåan har det blivit! Vårt schema ser väldigt ljust ut och lätt mycket härligare än vårt förra (även om det inte var några deprimerande långa dagar då heller, utan alldeles hyffsat precis som detta år). Onsdagar slutar jag redan klockan tjugo över elva så idag vid tolv,halv ett hade jag, Lotta, Anna, Therese, Emma slagit oss ner i House of Bagels (såklart) soffor för att bli mätta på kycklingsallader, Wraps, pasta-och kyckling gratänger och allt möjligt, Som också avslutades med en utsökt cappuccino!

I Förgående blogginlägg nämnde jag som hastigast att mitt Malmö besök var osäkert, svaret har jag nu. I fredags tog jag tåget mot Malmö från Kristianstad efter ett par om och men och steg av tåget vid halv sex. Jag mötte upp Ida, Anna och Natti och vi travade mot Mc Donalds (tyvärr) där jag och Ida letade upp ett par meny alternativ som verkade hyffsat nyttiga och tillsammans med denna beställde vi vars en morots påse istället för de äckliga pommes fritesen! Efter denna måltid lallade vi rundor lite men jag och Ida hade tråkigt så vi satte oss på ett av de många espresso housen som finns i Malmö med vars en kaffe, där satt vi ingen längre tid utan bestämde oss  för att åka hem istället. Lite onödig Malmö vesit eftersom vi bara befann oss där i cirka 2 timmar innan vi satte oss på tåget igen och jag började på min 4,5 timme på buss samt tågresa denna dag.

Kommande helg då:
 Fredagen är lite ovis, möjligtvis att jag hänger på till Malmö annars stannar jag hemma för lite mys med familjen! Lördagen är jag ledig och då passar jag givetvis på att slå dagen med en lunchning tillsammans med Ida och Emmie! På kvällen kommer jag sitta barnvakt åt mina brödrar vilket faktiskt också ska bli mycket  mysigt, jag har bestämt mig för att denna kväll vara en riktigt bra storasyster :P
Dagen därpå är det jobb som gäller!

Nej, detta får vara bra så länge känner jag.. HAJOCHIVAJ!

Fast, usch så snål jag var på att vara snäll idag. Lotta var så duktig på att slänga ut massa omtänksamma ord om folk och dylik och jag, hrm.. fy! Kan ju iallafall nämna såhär inom parantes att det var otroligt himla jättemysigt idag på lunchningen, Ni är goda allihopa! :)

Ännu en liten parantes: Icke riktigt klarspråk Idahobehappyagain! hjärta på dig!

Torsdag, 16 augusti

ojojoj vad pengarna bara flyger iväg. Både idag och igår har jag stannat kvar i stan långt efter att skolan slutat vilket medfört lunchning igår, samt fika idag plus lite klädesinhandling! Våra kaffefikor och lunchningar kommer bli farliga för ekonomin Lotta! ;)   Men liksom, har inte pallat åka hem om dagarna, känner att man likosm får passa på att umgås och sådant innan alla läxor väller in. Vi har ännu inte fått en enda läxa eftersom vi endast var i skolan cirka en timme igår, fick bara våra schema och dylik och torsdagar enligt schema är de praktiska dagarna, därför har vi inte blivit tillägnade några läxor idag heller. Känner mig faktiskt riktigt taggad på att ha teoretiska lektioner, ska bli så skönt att börja skriva ordentligt igen!

Ser mörkt ut vad gäller Malmöfestivalen för min del, jobbar nämligen hela helgern vilket medför en sablans massa stress osv. Så jag får se hur det blir med den saken alltså.

Nu är det strax dags för middag och sedan är det cykeltur tillsammans med Ida som gäller, vi kommer trampa förbi Friskis för att hämta ut schema där, för i höst, ja då jävlar ska vi svettas satan i deras lokaler, och det ofta! ;)

Hajochivaj!

Tisdag, 14 augusti

fjortonde augusti idag, vilket innebär sista sommarlovsdagen för mig. Den har jag tillbringat tillsammans med Emmie, vilket var ett väldigt bra tag sen faktiskt. Vi har ioförsig jobbat tre dagar i streck (fredag,lördag och söndag) dock tycker inte jag det räknas ;) Vi bredde iallafall ut vårt fina lakan nere vid hamnen och slängde oss sedan där för att äta våra utsökta vanliga baguetter från P&M´s.

Förmodar att det är dags att summera hur sommaren 2007 har varit. Inom denna fråga känner jag mig faktiskt känslolös på något sätt. Antar att sommaren har varit bra, har jobbat mer än någonsin (vilket också visat sig i min uttagna lön i söndag ;P ). Man påstår och klagar ständigt över att man inte gör någonting men tänker man verkligen efter har jag faktiskt gjort en del denna sommaren. Ett tecken på ständig aktivitet är också att man inte hunnit hämta andan eller varit för sig själv många dagar, så fort man inte jobbar fyller man ut timmarna med någonting annat! Åhusresan med Emmie känns som om den aldrig infunnit sig denna sommaren, beror säkerligen på att den genomfördes precis i början av sommarlovet.

Trampning på cykeln samtidigt som man försöker inta poser framför kameran är ingen hit ;)

Kulla har varit söndagens höjdpunk och gången då vi hängde med Abbe och Timmie till kivik och inte var hemma förrän halv sju dagen därpå är nog en av sommarens härligaste och galnaste minne!

image46image47
Tidig morgonpromenad genom kivik till busshållplats

En heldag i Köpenhamn har det också blivit. strandbesök har det inte blivit många, de är så få att jag tillochmed kan räkna de på en hand. Strandgrillning har det blivit ett par gånger, och dylika mysdagar har genomförts med varierande personer ;)

SOm jag nämnde förut inom en liten parantes så tog jag ut min lön i söndags, och den var ju inte mer än god alltså. Efter att ha hållt mig enda sen i April tyckte jag det var dags alltså, och den kom väl till pass eftersom gårdagen spenderades i Malmö där det gjordes en del fina inköp! Och oj oj oj, har kastat ut lite pengar på kläder som jag hittat i vår lilla stad idag också faktiskt. Får nog hålla fast i mina pengar lite bättre innan hela lönen går åt kläder. Befinner mig ju i Kristianstad imorgon och kommande veckor och då vet man inte hur det kan sluta alltså ;)

Kan ju bara nämna lite kort att jag faktiskt är ganska tagga på att börja skolan igen. Har tjuvkollat schemat på internet och ser helkul ut med alla nya kurser som startar och dylik!

Nej, nu får det vara stopp. Ska gå och läsa min såkallat kinesbok (en geishas memoarer) nu som snart tyvärr är färdigläst :( Tills nästa gång, njut av synen på mina bilder!

Jag (och Ida faktiskt) åker en urtråkig karusell i Köpenhamn så vi passade på att fotografera lite :P  OBS! Låt dig inte döma mitt utseende utifrån denna bild :P

...Och så var man utanför tivolit

Ida och Rosanna på bar i Köpenhamn, de fina drinkarna slukades så snabbt att kameran inte hann tas upp ;)

Mamma och Axel påväg ner från Ales stenar

Yber-jätte-mysig-trevlig-dag med mamma och Axel på Backagården efter utflykt vid Ales stenar

Fester har det blivit, kolla bara våra drinkar ;)

Jobbjobbjobbjobb - Mina händer är totalt ingrodda av kaffe! jummie!

Ida och jag avnjuter vars en fräsch pizza på restaurang Friden.

mys en la playa!

...Och den avslutande bilden: Jag och Emmie på promenad efter restaurangbesök!

onsdag, 8 augusti

Ojojoj, en vecka sedan sist jag kladdade här - fy på mig!
Nu är det nästan bud på att checka kalendern för att hålla koll på vad man haft för sig dagarna som gått sen min senaste uppdatering ;)

Dagen (torsdag) i Kristianstad tillsammans med Lotta vad underbar, blev en del shopping även om det inte var tänkt så från min sida ;P Dock inget jag ångrar, det är bara så typiskt att alltid när man inte tänkt handla något så hittar man en sablans massa och tvärtom! En impulsklippning för Lottas del blev det också, som resulterade i ett mycket bra resultat.

Dagarna fram till söndag har spenderats på jobbet och dessa dagars kvällar har jag bland annat varit ute och ätit med Emmie och besökt Kulla, vilket var roligt så länge det vara! ;) Söndagsmorgonen började jag njutningen av mina fyra dagars ledighet! Tillbringade en stor del av dagen nere på stranden tillsammans med Hannah där vi febrilt pressade för att få en gnutta färg ;)
Dagen därpå var det barnpassning som gällde, mamma och mormor var i Helsingör och pappa jobbade därför blev jag tilldelad ett jobb som barnvakt till min yngsta lillebror Axel. En mycket mysig dag som började med slapp på stranden tillsammans med Ida, efter bara cirka en och en halv timme var det inget kul längre tyckte Axel så vi travade hem, gjorde i ordning lite mackor till lunch och satte oss sedan i hammoken och spisade på detta! Avslutade vår mysighets tid med en glass i hamnen, sedan bar det hem igen för att påbörja middagen någon timme senare!
Kvällen bjöd på en lång cykeltur tillsammans med Ida och sedan dök vi ner i hennes säng tillsammans med Anna och Tim för att se film!

image37image39image42
Ja, vad kan man säga om dessa - Axel,axel,axel, axel på olika ställen :P

image43image44
Idsing på cykeltur med mig ute i ingenstans ;)

Igår blev det återigen stranden, dock efter många om och men och velande fram och tillbaka om vi skulle sticka till Malmö eller Ystad eftersom att vädret inte var riktigt på topp! Stannade iallafall på stranden till tre, sedan travade jag och Ida in till stan för att ta en lunchning på Kamskogs cafés uteservering, som smakade mycket bra! Även denna dagen blev det en cykeltur tillsammans med Ida och kvällen slog vi på stranden tillsammans med en brasa och ett par andra filurer som Anna, Tim, Nathalie, Mathias och Johan gjorde oss sällskap!

Dagen idag har faktiskt varit efterlängtad även om jag inte ska göra något särskillt. Ska nämligen bara iväg med mamma till ett fik en bit härifrån och för övrigt ska jag bara ta det lugnt, pallar inte med något direkt. Bortsett från att det nog blir en promenad tillsammans med Hannah ikväll. Nej, nu klibbar det i munnen, får dra mig mot kylskåpet och hälla upp ett glas iste tror jag bestämt!

Onsdag, 1 Augusti

Jag kan ju konstatera att jag varit väldigt dålig på att skriva blogg den senaste veckan. Anledningen till detta är att tiden inte riktigt räckt till., jag har nämligen jobbat en hel del och då är inte "att sitta vid datorn" ens första handsval till kvällens sysslor. Imorgon är jag iallafall äntligen ledig efter mina sex dagar utav jobb och jag har då valt att sticka in till Kristianstad för att träffa Lotta, vilket ska bli otroligt härligt! Kvällen sedan har jag planerat att besöka mormor och morfar för en liten snutt och vara social.

Så, hur har veckan sett ut för mig i övrigt då. Under måndagskvällen ville jag inte göra någonting, var typ halvdöd efter söndagens kvällsbravader på Kulla och den dagens jobb! Timmarna den kvällen togs iallfall upp av lite läsning. Igår blev det en promenad på en timme tillsammans med Anna och Ida för att därefter slå sista tiden av kvällen hemma hos de där vi spelade dylika kortspel, mycket trevligt! :P

Ikväll kommer jag till en början bara ta det lugnt för mig själv hade jag tänkt, läsa lite eller så. Sedan blir det förmodligen att jag träffar Hannah en stund när hon kommit hem från jobbet :)

Nej, nu ska jag fixa till lite mat innan jag hoppar in i duschen!