Strandmys, filmmys och tjejmys!

I´m back in Simrishamn again! Just nu sitter jag och väntar på att platt-tången ska bli varm för efter detta slutliga "tillfix" ska jag ta mig mot P&M´s för "frukost" tillsammans med Ida, David och Johan.

Igår kväll efter jobbet tog jag iallafall bussen 18.28 mot Simrishamn och anlände ca 19.45. Därefter blev det slänge jag snabbt i mig lite mat och fräschade till mig. Mötte upp Johan och sedan travade vi bort mot Ida och David där det bjöds på filmmys och kaffe, trevligt det där! Kvällen avrundades vid 23.30 men jag som var alldeles klarvacken tog mig till stranden där jag satt ett litet tag i en skön tysnad med bara havet och ett par fåglar som gjorde ljud ifrån sig. Efter en liten stund anlände Johan som gjorde mig sällskap, en mycket trevlig och mysig stund det där. Regnet som började falla 01.30 tvingades oss att bege oss hemåt...
 
Ytterligare trevligheter fick jag vara med om i måndags då jag och Karin styrt upp tjejkväll med en ovetandes Lotta, ett perfekt avslut när hon nu flyttar som jag tidigare nämt. Dagen så iallafall ut på följande sett att efter jobbet träffade jag Isabel (jobbkamrat från hylkegården), som för övrigt inte har men kvällen att göra men som givetvis måste nämnas då vi hade en mycket trevlig eftermiddag. Efter att inte ha umgåtts på riktigt sen ett år tillbaka hade vi en hel del att prata om och uppdatera varandra med. Vid 18.30 tog hon bussen hem mot Simrishamn igen och jag skyndade mig hemåt för att skära upp en massa exotiska frukter och duka upp med ost-ochkex bricka och som pricken över i:et tända ett par ljus också för stämingens skull. Klockan 19.00 plingade det på dörren och där stod Karin med en meddragen Lotta som höll ett ansiktsuttryck liknande "vad har ni nu kokat ihop?!". Karin tog fram det mousserande vinet som hon fixat och sedan var det bara att skåla och hugga in i läckerheterna. Myyyyyyyyyyys! Klockan närmade sig snabbt 20.00 och då drog vi Lotta med oss ut och hade vårt sikte mot Kristianstad Restaurang för att avnjuta lite god mat. En mycket bra kväll innehållande både seriöst och flummprat precis som det ska vara och en sådan kväll får en att tänka på hur bra och trevlig man har det tillsammans... Men nej nu ska jag inte börja blöda här alltså utan se framemot den helg i höst då jag och Karin ska ta oss upp till Umeå för att hälsa på Mr och Mrs Myte, då jävlar! ;)

Det har inte tagit många bilder från kvällen tyvärr, men de som finns kommer nog läggas upp inom kort.
För övrigt är min plattång säkerligen överhettad nu så jag får väl göra något åt det och sedan är klockan så mycket att det är dags att ge sig av mot daaa town!
CIAO!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag längtar tills ni kommer för jag saknar er redan!<3

2009-08-28 @ 23:16:26
URL: http://loottas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0