Gammal tant som fortfarande har smak för att dansa loss (?) till hög musik en vardagseftermiddag

Lotta lämnade mig för ungefär en timme sen efter en trevlig kväll innehållande god (!) sushi från Ko-san, hyrfilm (Sex and the city, fjärde gången för mig och tredje för Lotta men vi gillar den!) och massage. Jag fiskade upp henne då hon slutat jobba klockan 18.00, jag själv slutade redan 14.00 idag och därefter tog jag mig en powerwalk. Promenaden avslutades med en snabb vända in om hemtex för att köpa lite handdukar och ett välbehövt underlakan.

Väl hemma såg jag framemot lugn ohc skön tystad med min bok men vad möter jag så fort jag öppnat ytterdörren in till lägenhetn - jo, dansbandsmusik av allt!
På allra högsta volym (måste det ha varit för det var grymt hög) hör jag denna otäcka musik från våningen underifrån där jag vet en tant håller till. Genast drar ajg slutsatsen om att hon bestämt utträttar sin hämnd mot mig för de gångerna jag städat till hög musik och hållt fester här. När musik inte avtagit efter två timmar började min vilda fantasi ta över och jag var fast besluten om att den söta gumman låg död i sin lägenhet och att hela händelseförloppet gått till följande:
Damen skulle just gå fram mot radion för att höja volymen en aning (sådär lite trallvänligt ni vet) för att hon tycktes sig höra en "svängig" dansbandslåt. Olyckligtvis snubblar hon på mattan och faller ner mot golvet och på vägen ner slår hon i huvudet i bordet radion står på. I fallet lyckats hon komma åt volymknappen och högtalarna skriker nu ut "leende gulbruna ögon..."

På grund av dessa fantasier sa jag till mig själv att "har inte musiken stängts av eller åtminstone sänkts tills klockan närmar sig läggdags så borde jag gå ner och se efter så att inget verkligen hänt". Lyckligsvis avtog musiken precis innan jag begav mig in mot stan igen vid 17.30.

Ne, seriöst nu har jag inget mer att skriva om så tänker lägga upp lite blandade bilder från händelser jag skrivit om här på bloggen men inte givit bildbevis på!



Ida på Bonadea i Simrishamn


Ursäkta my look på bilden men typ enda bilden från seglingen med Ida, David och Andreas som jag har


Morfar och mormor på vår cykeltur kring Österlen


Början på min och Emmies båstadtripp med ett stopp på Mc donalds för kvällskäk


En nyvaken Sara i bilen, efter bara ett par timmars sömn i en trång bil


Ne fy, nu får jag minsann stänga balkongdörren. Här börjar konstigt nog lukta kobajs utan att en hage finns inom de närmaste milen, skumt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0