Liten summering sen sist

Nej jag är inte död fisk, har bara varit dålig på det här med uppdatering de senaste dagarna!
Delvis har detta berott på att Emmie gjort mig sällskap sen tisdags kväll tills torsdagsmorgon. Tror bestämt det var precis där jag slutade skriva sist och därmed kan jag nämna att efter några timmars jobb så mötte jag upp Lotta vid fem för lite kaffe-mys på house of bagels. Det gäller att verkligen ta vara på tiden då hon och jag både jobbar och umgås några timmar på fritiden tillsammans eftersom hon snart far iväg med sin lille man till Umeå för att studera och lämnar mig ensam kvar i Kristianstad. Att de flyttar härifrån kommer bli en kraftig förändring för mig då vi umgåtts dagligen (eftersom vi gått i samma klass under gymnasiet, jobbat och tränat tillsammans samt umgåtts för övrigt med) och att i ca 2-2,5 år... Men det är väl sådant som hör vuxenlivet till som just tagit sin början för oss avgångselever 2009.

Vidare så dök iallafall Emmie upp vid halv åtta och bara en liten stund senare begav sig Lotta hem till Myte. Jag och Emmie fortsatte kvällen med att slå oss ner vi den rinnande ån/sjön i tivoliparken, där satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord  (tummen upp som fan för det!) tills klockan närmade sig 23.00 och vi begav oss hem. 


Emmie i tivoliparken


Jag i tivoliparken

Onsdagen inleddes med en morgonpromenad som avslutades med frulle på balkongen. Vid 12.30 begav vi oss in mot centrum för att slå ett par timmar med shopping, mys! Tiden gick snabbt och snart närmade sig klockan 18.00 och vi gick hemåt för att inledda ännu en myskväll fast det var såkallat "lill-lördag". Vi lyxade till det hela med lite spaakväll innehållande massage och ansiktsmasker. Bra dag och kväll! Vi fick dra oss i kragen och försöka släcka lyset relatvit tidigt då vi skulle väckas av mobilerna 07.15 eftersom Emmie skulle ta bussen mot Simrishamn 08.20 och jag själv började jobba 08.45.


Hetingar jovisst!

För övrigt har det inte hänt mycket, mina dagar har i stort sett bara bestått av jobb faktiskt och imorgon likaså.
Nu lämnar jag er här och ska återgå till att läsa Män som hatar kvinnor (som säkerligen de flesta läst eller hört något från då den var bioaktuell i vintras) skriven av Stieg Larsson.

Kul dag på jobbet för övrigt med mycket skratt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0