Bus med bror och överskottsenergi!

Sådärja! Då var man hemma från en powerwalk på två timmar, lagom varm nu men graaaaow så skönt det var! Nu är jag tillbaka i Kristianstad igen och har utfört 5 timmars jobb i eftermiddags men innan dess avnjöt jag frukost hemma hos mormor och morfar i Simrishamn i förmiddags. Mycket trevligt och det känns alltid så himla bra när man hälsar på "de äldre" då man verkligen märker hur mycket de uppskattar att man bryr sig om, tar sig tid att komma på besök och tänker på dem.

Som jag skrev igår så skulle jag iväg på frukost med Ida, David och Johan och så blev det också. Ytterligare aktiviteter under gårdagen blev mys med mamma och Axel i stan och sedan en trevlig pratstund hemma på terassen över en kaffe. Efter denna lugna stund blev jag leksugen och började busa med min 14-åriga lillebror, något jag kanske ångrar efter vidare eftertanke då det hela slutade med att jag blev helt nersprutad med vatten. Med det resultatet kan man väl inte annat än lista ut att Max "vann"... När jag tröttnat på Max kontaktade jag Ida och vi beslöt oss för att ta en promenad, en skön pratstund det där!

Mycket mer gjore jag inte denna kväll, förutom att mysa framför teven med familjen och utföra ännu en långpromenad men denna gången ensam. Hittade dock en gammal Mp3 sen högstadiet och när jag tryckte in lurarna i örat och startade den lilla appareten blev jag väldigt förtjust, riktigt kul att höra sådana "gamla godingar" ibland och en del av låtarna kunde jag koppla till olika perioder, personer och tillfällen då jag under de tiderna lyssnat sönder just den låten. Tror inte jag är ensam om att ha några sådana låtar som får en att blicka tillbaka på något som tidigare varit...

Nä, nu ska jag kika igenom det nya "friskis-schemat" inför hösten för att se vilka gympa och spinningpass som lockar mig, för på måndag sätter träningen igång igen och det ska bli så hiiiimla skönt efter detta långa uppehåll jag haft. Jag riktigt dregglar över tanken att få känna musklerna arbeta och samtidigt rensa hjärnan, looooovly!



Karin häller upp det mousserande vinet, dock fick vi förstöra det glamorösa med vanliga glas istället för vinglas då jag inte införskaffat några sådana än. Haha




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0