Mysdag!

Just nu sitter jag bara och väntar ut tiden tills bussen mot Kristianstad går, ca 30 minuter kvar tills dess. Dagen med Emmie blev givetvis super som alltid, vi lunchade på Börje Olsson där det bjöds på medelhavsbuffe vilket smakade mycket bra i våra munnar. Mätta och belåtna rullade vi vidare genom den lilla staden och gled in på Önska där jag shoppade upp 1815kr (för att vara exakt) på höganäsmuggar samt tillhörande skålar och tallrikar. Snart är samlingen fulländad, sköönt! På grund av mina inköpt fruktar jag en jobbig och tung hemresa då jag tänker ta med mig halva servisen, känner att den gör mer nytta i min lägenhet istället för i en gammalkista här i Simrishamn i väntan på "bättre tider" som inte lär komma då de passar alldeles förträffligt för mig att använda alltsammans nu!



Jag samlar på den grädd/sand-vita servisen som är matt i ytan, väldigt neutralt (vilket är bra då man inte vet hur ens kök kommer se ut i framtiden) och fint enligt mig!

När vi promenerat hem mot mig bestämde vi oss för att även idag ta oss med tandemcykeln ut till hennes farföräldrar för att plocka körsbär, en trevlig liten pratstund med dessa men som avslutades i enliten besvikelse då mestadelen av körsbären blivit invaderade av alla dessa äckliga bornholmflugor/koflugor/blomflugor som fyller luften i Simrishamn. Med detta fick vi ta oss hem på  cykeln tomhänta men humören var på topp hos oss båda två så det uppstod ingen bitterhet. Kan nämnas att vi nog fått för lite sömn under den gågna natten eftersom det blev lite väl högljut och flummigt, men sånt gillar vi själva fett mycket! Imorgonkväll kommer bruden till mig igen för att slå ännu ett dygn med mys tillsammans med mig, hon stannar nämligen över natten till onsdagen då vi båda är lediga. Inga direkta planer för denna dag utan vi tar det som det kommer, kanske tar vi oss till Åhus en vända för att avnjuta av denna söta by eller så hänger vi i stan. Något som kan blir farligt då vi båda är shoppinggalna och för tillfället försöker vi spara så mycket som möjligt till vår kommande resa nästa höst!

Nej, nu ska jag packa det sista och sedan bege mig.
Bilder från gårdagen samt idag kommer snarast!

Kommentarer
Postat av: emmie the king!

lovely daaaay!!!

love you bitch

2009-07-27 @ 20:13:07
Postat av: anna banana

låter som du har semester snoooooooor!

2009-07-29 @ 17:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0