Jag älskar mitt familjehem!

Mina helgplaner blev inte som det var tänkt efter att jag vaknade klockan 06.45 av ett sms från min kära mamma. Hon frågade hur dags jag började jobba och när hon fått svar på det så fick jag tillbaka ett litet meddelande där det stod att hon var i Kristianstad och undrade om hon kunde komma upp. Jag som fortfarande låg yrvaken i sängen godkände förfrågan och tog mig långsamt upp för att dra morgonrocken över mig. Jag lovar, inte mer än 2 minuter senare ringde det på dörren och där stod mamma med en påse nyköpta frukostbullar... Jag tror inte riktigt jag hunnit reagera över vad hon egentligen skrivit eftersom jag inte tyckte det var något konstigt att hon var i Kristianstad klockan 07.00 på morgonen och att hon därmed måste ha kört från Simrishamn runt 06.00. Första tanken som kom upp var att hon var med min lillebror Max på fotboll men så var ej fallet.

Det bjöds iallafall på en lite enklare frukost då det inte fanns mycket mer än smör, ost och lite yoghurt i mitt kylskåp eftersom jag skulle ta mig hem mot Simrishamn över ett par dagar och därmed planerat så bra att ta slut på det mesta tills dess så att inget riskerade att gå ut ur datum under tiden. Jobbet väntade på mig klockan 08.45 så vid 08.30 lämnade jag mamma ensam kvar i lägenheten. Efter åtta timmars jobb var det slut för mig och då gav jag mig hemåt för att göra mig iordning inför en middag ute med mamma. Egentligen hade jag planerat att ta 3.ans buss mot Simrishamn klockan 17.28 men så blev det givetvis inte. Vi hade en mysig middag som avslutades med en välbehövd liten promenad eftersom maten stod oss upp i halsen. Kvällen fortsatte framför tv.n med en bra film och vars en kopp te och sedan somnade vi lugnt in båda två efter en mycket bra dag mycket tack vare mammas spontanitet tror jag. Hon är bara såååå bäst!

Morgonen därpå avnjöt vi en mycket godare frukost eftersom jag dagen innan handlat med mig lite mer att fylla kylen med efter jobbet. Det roliga var att mamma hade gjort det samma och vi hade köpt precis samma sorts råvaror men i olika märken. Bröd, ny ost (samma sort), yoghurt och äpplen (och båda två köpte fyra stycken), lite lustigt det där. Måste bestämt vara något med generna ;) Efter en skön morgonpromenad som avslutades vid 11.15 då jag tog mig mot resecentrum för att åka mot Simrishamn klockan 11.28, jag kramade mamma hejdå och hoppades på att hon skulle få en vidare skön dag då hon tänkte åka vidare mot Blekinge för att se sig lite omkring.

Iallafall, det som sedan stod på schemat var segling med Ida, David och Andreas dock blåste det alldeles för mycket här i Simrishamn. Givetvis är det aldrig vindstilla här men nu var det lite väl vilt och riskabelt att släppa ut Ida och mig som är helt okunniga inom seglingen. Istället satte jag mig tillsammans med Ida på Bonadea och avnjöt en kaffe samt en liten smörgås, ett väldigt mysigt och lite bohemiskt kafé här i Simrishman. Efter ett par timmar med prat och avkoppling fiskade vi upp David och tog vår tandemcykel vidare mot Brantevik där vi njöt i solen vid hamnen, mysmys! När vi anlänt i Simrishamn och klockan blivit "middag" så skiljdes vi åt ett tag för att sedan ses igen vid 19.00. Vi bestämde oss för att vinden var alldeles lagom för lite segling och så blev fallet vilket var grymt kul och mycket mysigt att se solen närma sig solnedgång. Innan denna söndag var över slängde vi oss i soffan hemma hos David med värmande kaffe och en film framför oss, Benjamin Button. En mycket bra film som trots dess ganska osannolika story var mycket gripande och trovärdig! Ett perfekt avslut på en dunderbra och mysig dag. Jag mår så himla bra när jag väl kommer till Simrishamn och får umgås med mina bästa vänner Emmie och Ida samt familjen, man uppskattar allt så mycket mer när man inte befinner sig på en plats 7 dagar i veckan.  Man lär sig verkligen att se och ta till sig hur vackert och idylliskt allting faktiskt är här i och runt Simrishamn! Jag älskar att allt finns på en och samma plats i lagom mängd, skogen, den lilla söta staden och stranden med havet! Allt i ett liksom! Nej, nu ska jag inte bli blödig över en stad, haha. Punk slut på denna del!

Idag är det måndag och den började jag med uppstigning 08.00 för att möta upp mormor och morfar vid 09.00 och därefter väntade en 2 timmars cykeltur på fina österlen! Nu myser jag i mjukiskläder men är snart redo för duschen och lite tillfix innan ajg ska möta Emmie i stan för lunchning ohc lite inhandling av Höganäs tallrikar samt koppar till mig!


Bonadea trädgård där jag och Ida umgicks över en fika!


Kommentarer
Postat av: anna

vad hittade din mamma på egentligen? bara körde runder lite? :o

2009-07-29 @ 16:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0