Ohändelserik fredagskväll

Ännu en vecka har flutit förbi och som jag skrev i senaste inlägget blev träffen med Anna lika bra som vanligt. Vi köpte med oss käk från House of bagels och tog oss sedan hem till min boning för att slå hela kvällen med skvaller, skratt och nostalgi. Som jag även nämnde i måndags var att jag skulle tillbringa en tid på stan och få en makeupstore sminkning vilken var mycket lyckad. dock överskred jag de 496kr som man både fick en lektion i sminkning och handla smink för ganska rejält. När jag lämnade affärer bar jag på en kasse innehållande smink för 1500kr. oooops, men bra saker som jag verkligen kommer nyttja så det var det värt!
Eftersom jag var tcvungen att slå tiden mellan jobb och sminkning så gled jag runder i butiker och därmed blev det mer inhandlat som vanligt, illa Sara, illa. Vad blir det av sparningen denna månaden, det är nog inget jag kommer ge en tanke åt. Tyvärr. Det tar vi nästa månad ;)

När måndagen flutit förbi var det jobb som gällde under tisdagen men först och främst klippning. Efter jobbet tog jag bussen mot Simrishamn där jag inledde en myskväll med familjen. Dagen därpå bjöds det på promenadX2, utflykt och fika med mamma, mormor, morfar och lillebror Axel. På kvällen sedan hamnade jag hos Ida och David en sväng men Ida var lite sjuker så ganska snabbt tog jag mig emot igen och senare på kvällen träffade jag Johan. 

När jag sedan vaknade upp på torsdagen så forsade det verkligen regn, som om "himlen var öppen". En riktigt höstdag kändes det som, som tillbringades i soffan med en bra bok och mys med mami under eftermiddagen. Kvällen sedan bjöd på filmkväll med familjen, och efter det somnade jag gott. Fredagen stundade och då var det dags att ta bussen mot Kstad igen klockan 12.15 för att börja jobba 14.00 och fem timmar framåt. Nu sitter jag hemma i lägenheten och kvällen lär bli ohändelserik. Antar att antingen blir det film eller så hamnar jag i sängen med boken jag för tillfället läser "i en klass för sig" av Curtis Sittenfeld. Känns skönt att jag hittat en bra bok nu så att jag kan komma igång med läsandet som jag längtat efter att kunna ta mig tid till efter studenten, dock har ajg inte känt för det förräns nu. Det gäller väl att hitta rätt bok antar jag...

CIAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0